發現馬修連恩師兄聖誕夜在FB上公布了一首新曲子!

曲名叫"Where You Lead Me"(試翻: 祢引領我去的地方)

獻上這首熱騰騰的曲子給大家,可以邊聽邊繼續往下看~~

(原網頁連結:https://soundcloud.com/matthewlien/where-you-lead-me)

 

 師兄為了這首曲子寫了一段介紹

As we celebrate Christmas - the birth of an enlightened being over two-thousand years ago - I want to share this song with you all.

It is an inspirational, composed and devoted to the enlightened being of our time, Master Miao-Chan,

Many thanks to: Arthur "Si-wei" Shishong on acoustic guitars, Cosima Shijie on basset horn and clarinet, and Chou Yi-chien on erhu (Chinese violin).

Merry Christmas!

『當我們慶祝聖誕節 -- 一位充滿智慧與光明的聖者在超過兩千年前的誕生日 -- 我想分享這首歌給你們大家。

這首充滿靈感做出的曲子,獻給我們這個時代的大覺悟者, 妙禪師父

非常感謝Arthur "Si-wei" Shishong的空心吉他(木吉他)、Cosima Shijie的中音喇叭和單簧管,以及周以謙的二胡演奏

聖誕快樂!』

(貝拉拉問:Arthur "Si-wei" Shishong和Cosima Shijie分別是誰呀@@?)

而且師兄在這首曲的tag上加了Master Miao-Chan(妙禪師父)

不禁令人好奇:這會不會是另一首新的佛曲呢?

如果是的話...近期的如來正法班應該就會聽到了吧...嘻嘻

那我一定不要錯過接下來的每一場如來正法班(雖然本來就應該依教奉行每周參加才是...哈哈)

 

歌詞與翻譯

我有與 師父印心來翻喔!希望能充分表達師兄的原意

Who am I, how can I
Ever come to know why
We were born to this world
And someday must die
Full of fear, full of doubt
What is this life about
I've a burning desire
To lift my heart higher

Then you changed everything
With the love that you bring
Now my wisdom is opening
As I start to sing
I won’t run, I won’t hide
I won’t keep this inside
I will join to the choir
To share and inspire

(Chorus)
Where you lead me, I will follow
I would go anywhere
Through today, every tomorrow
I will honour the prayer
Through the joy and through the sorrow
Through the love or despair
Where you lead me, please believe me
I will follow you there

As I move through the door
As I sail for your shore
I am starting to see
That this was meant to be
And I feel something more
Have I done this before
There is some kind of destiny
Reaching from you to me

(Chorus)

I will follow you there

我何德何能
能一開始就明瞭這一切
我們出生在這世界上
而且總有一天會離開
充滿了恐懼,充滿了疑惑
到底此生所謂何來
我迫切的渴望
想要揚起我的心

接著 祢改變了這一切
祢的真
現在我的智慧一步步開啟
當我開始唱歌的時候
我不會跑,我不會藏
我不會有任何保留
我會加入大家的合唱
去分享讓自己更被提升


(合唱)
引領著我時,我會緊跟著
我願意到任何地方去
今天及每一個明天
我會實踐我的發願
穿越歡樂與悲傷
穿越愛與絕望
引領著我時,相信
我會緊緊地跟著 祢,直至聖岸

當我穿越一道一道門
當我航向 祢的岸
我開始看到
 祢所示現的真義
我更感受到了
這是我一直以來想做的
我了解到我的使命
 祢慈悲賦予了我

(合唱)

我會緊緊地跟著 祢,直至聖岸

arrow
arrow

    貝小玲 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()